Leverans
Vi på AD Djurlivet strävar efter att alltid leverera en bra upplevelse till våra kunder. Som kund hos AD Djurlivet kan du antingen välja leverans till ett PostNord-ombud eller DHL ombud direkt till din dörr eller hämta från lagret efter överenskommen tid. Nedan kan du läsa mera om hur våra fraktalternativ fungerar.
Vi har fria fraktalternativ på orders över 999 kr. Är ordern under 999 kr tillkommer en fraktavgift på 59-250 kr beroende på valt fraktsätt och om paketet är skrymmande.
Hemleverans PostNord (med eller utan kvittens)
När du väljer Hemleverans PostNord får du ditt paket levererat ändra fram till din dörr inom 1-4 vardagar. Vi levererar till hela Sverige, men kom ihåg att om du bor i ett område som har lantbrevbärare så tar det 1-2 vardagar extra för leveransen att komma fram. Bor du i lägenhet bärs paketet upp och ställs det utanför din lägenhetsdörr.
När du väljer Hemleverans PostNord så kan du välja leverans med eller utan kvittens - du ser de olika alternativen i kassan. Du kan på många orter även få Leverans Kvällstid med PostNord
Observera att när du väljer fraktalternativ Hempaket Utan kvittens godkänner du med detta att du inte kvitterar leveransen, kvittensen anses ha lämnats när chauffören lämnat paketet utanför din dörr och paketet är då under ditt ansvar. När ditt paket lämnar vårt lager får du ett mail med en spårningslänk så att du kan spåra ditt paket.
Hemleverans Kvällstid
När du väljer Hemleverans Kvällstid får du ditt paket levererat ändra fram till din dörr inom 1-4 vardagar. Detta alternativ är enbart möjligt för utvalda postnummer, och beroende på var du bor så kan du välja leverans med Postnord. När ditt paket scannats in på fraktbolagets terminal så skickar de dig ett sms. Via sms:et kan du följa budbilen ända fram till din bostad.
Hemleverans Kvällstid sker per automatik utan kvittens, men du kan i vissa fall via fraktbolagets sms välja om du hellre vill att chauffören lämnar över paketet till dig personligen.
Portkod
Om du har portkod behöver du uppge den i kassan för att vi ska kunna leverera paketet till dig. Skriv in portkoden i rutan som dyker upp när du valt leveranssätt. Se till att ditt namn tydligt framgår både i porten och vid din dörr, för att chauffören ska kunna ställa paketet vid rätt dörr.
Port utan portkod
Om du har en låst port utan portkod så behöver du välja Hemleverans Kvällstid, alternativt Hemleverans Dagtid med Kvittens. Chauffören ringer en gång när de är utanför, och du behöver då finnas tillgänglig för att öppna.
OBS! Uppge inte en adress till en postbox då vi inte kan leverera paketet till en sådan adress.
Om chauffören inte kan leverera paketet till dig kommer det att gå i retur till vårt lager. I vissa fall skickas paketet till ett ombud istället, så att du får hämta ut det mot uppvisande av giltig legitimation.
Till ombud
Väljer du att få ditt paket till ett ombud kommer det till ditt närmaste Postnord-ombud baserat på ditt postnummer. Du får ett sms när paketet kommit fram och du kan då hämta ut det mot uppvisande av giltig legitimation.
Viktigt att tänka på: Outlösta paket debiteras med 350 kr!
Hämta från lagret
Bor du i Hultsfreds området så kan du välja att hämta ditt paket i vår fysiska lager på Furuvägen 23 i Målilla! Detta leveranssätt dyker upp i kassan om ditt postnummer visar att du bor i närheten av butiken. Du får ett sms när paketet är redo att hämta, och du kan då hämta ut det mot uppvisande av giltig legitimation. För specialleveranser till den fysiska lagret är det fri frakt om du handlar för över 100 kronor!